onsdag 10. juni 2009

Fyrstikkstrikking

Herlighet. Jeg har begynt på Fuglemammas omslagsbody fra boka Myk start. Strikker i deilig, tynn alpakka fra 123knit.com - med pinne 2,25 og 2,75 (har visst ikke 2,5 og 3). Det er omtrent som å strikke med fyrstikker. Bra plagget er lite!

I tillegg strikker jeg hverdagskjole til Maia fra Nøstebarnboka. Men det er TV-strikketøy. Det er jo bare rett og rett og rett og rett i noenogtyve cm.

Strikkepinnene mine kom forresten til slutt. De hadde havna på feil post-i-butikk før påske uten å bli registrert ankommet. En heftig ringerunde noen dager etter påske ga endelig resultater. Da hadde jeg vært på min post-i-butikk sikkert femten ganger. Men hvor fornøyd er jeg med pinnene? Tja. Strømpepinnene er supre. Men rundpinnene er litt treige i kabelen. Enkelte garntyper er det helt håplst å strikke med, for det glir ikke at all. Men det er muligens et problem med den leverandøren på ebay - har jeg hørt.

1 kommentar:

Heidi sa...

Den bodyen har jeg bestilt fra svigerinna mi! Gleder meg til å kle mine små med dem! Den boka er så fin! Jeg strikker et teppe fra den akkurat nå! Skal gi bort til en venninne som skal ha ei lita jente snart!